tirsdag, oktober 13, 2009

Prison Break - Fullført


Jeg hater i utgangspunktet TV-serier, men det er bare så lenge de går på TV. En gang i ny og ne får noen overtalt meg til å se en TV-serie og da blir det gjerne ekstremmaraton på DVD og det ble det denne gangen med Prison Break. For to måneder siden hadde jeg ikke sett en eneste episode av denne serien og nå har jeg sett alle. Det skulle ikke mer enn en epsiode til så var jeg hektet og serien kan anbefales på det sterkeste! Med noen untak.Irriterende unntak....!
Desverre?
IKKE LES VIDERE OM DU SKAL SE SERIEN OG IKKE VET HVORDAN DEN ENDER!!
(for ender gjør det!)
Season 1: Brilliant! Se den!
Season 2: Bra. En naturlig fortsettelse på den første sesongen og absolutt en bra oppfølger. Etter en kjapp sjekk viser det seg at en sentral skuespiller sluttet i serien og de måtte skrive om hele greia på kort tid.
Grei nok unnskyldning for å rote det litt til.
Season 3: Bærer veldig preg av at det var forfattersteik i USA og dessuten avkortet med bare halvparten av episodene som egentlig skulle være. Verdt å se om du har sett de andre, men ubrukelig å skrive ut Sarah!
En gjeng med svette mannfolk treffer ihvertfall ikke min nerve. Gudskjelov hadde de vett til å beholde en fyrrig liten Panamaberte (Panameser? Panamaer? Panamariner? )med en kjole som passet ....godt.
Season4: og her kommer jeg til poenget. Etter en masse mas frem og tilbake om Scylla (ja! Altfor mye mas) ble sesongen en opptur igjen og nærmet seg noe av det vi fikk først. To av de kuleste skuespillerne ble goodguys igjen og alt var bra helt til de helt uprovosert tar livet av en ny vakker liten sak.. HVA ER DET MED TV-SERIER OG DRAP på skikkelige  folk? Kan man ikke ta livet av de stygge og slemme?? Og skribentene ser ut til å ha glemt at bunker med lik i gatene, menn med finlandshetter og ville biljakter gjerne vekker litt oppmerksomhet og... The final break? Hva fa*n er det? Hva er det med å ta livet av HOVEDPERSONEN? Hvem er det som ønsker å se helten bli drept? En eller annen skribent som har fått for lite oppmerksomhet som liten? En hevn for at showet ble kansellert? Man tar da ikke livet av hovedpersonen? HÆ? Håpløst. Hva er det da?

Dette er hver eneste gang noen overtaler meg til å se en TV-serie!! Slutt med det der.
24 er også helt ekstreme på det greiene der! Jeg vil ikke se helter dør. Og jeg liker at det ender godt!
Men så er jeg også fast seer av Hotel Cæsar!

2 kommentarer:

Linn Kristin sa...

Jeg blir så stolt av deg gutten min, når jeg ser hva du bruker din dyrebare fritid til! :o)
Hihihihihihi
(hint til dere andre: trykk på hver eneste link teksten)

ok paintball sa...

Du har rett. Jeg burde selvsagt brukt arbeidstiden..