søndag, oktober 29, 2006

Telenor


Endelig har jeg fått nytt modem av telenor. De sendte med regning men kunne bekrefte at jeg slapp å betale om jeg puttet det gamle modem opp i den nye esken (avbildet) . Trenger jeg si mer? :-D ... I tillegg bekreter de at det har vært feil på deres utstyr i over et år og at jeg nå har mindre fast enn jeg betaler for. De skal selvsagt fikse det. . En gang til uken,men betale tilbake,avslag på neste regning el.l. var for mye forlangt. Lurer på hva som hadde skjedd og jeg begynte å legge 28" TV-apparater i 32" esker men alikevel tok full 32" pris? Da skulle det nok bli artig å drive butikk tenker jeg. Vi kunne jo alltids bare satt de over på teknisk avdeling. "er de bedrift eller privat? Bruk stemmen din og si ja eller nei" eller klassikeren som jeg fortsatt merker meg er i bruk "har du problemer med tilkoplingen til internett? Besøk være web-Sider: www......" :-D

6 kommentarer:

Anonym sa...

Dette var firmaet jeg med glede lot fare..

De tok straffegebyr på 60 kr/mnd på mitt bredbåndsabonnement, siden jeg tross alt var frekk og ikke hadde fasttelefonavtale med de. Jeg hadde ikke fasttelefon i det hele tatt. At jeg har mobilabo hos de, hadde tydeligvis ingenting med saken å gjøre..

Anonym sa...

De 60 kronene kalles linjeleie. De betaler du til telenor uansett hvilken bredbåndsleverandør du bruker.

Anonym sa...

de kan kalle det hva de vil. jeg har nå en annen leverandør, og betaler kun det de sier det skal koste i måneden. om dette er inkludert de 60,- kr, så er dette firmaet bare ENDA billigere!

Anonym sa...

Samme firma får lov til og være i fred for meg, på det værste hadde jeg nettforbindelse ca 3 timer pr døgn sammenlagt. jeg var ikke online lenge nok til og få sjekket mail engang.
De presterte også og sende meg en telefonreging på 3896,68 på en mnd. På den linjen var det kun en faks tilkoblet og jeg hadde kun sendt en faks. Klage? joda, jeg ble henvist til hjelpesider på nettet:(

Anonym sa...

Telenor er en skikkelig lavservicegrad bedrift. Det er derfor 18 000 mennersker er uten nett i disse dager. Telenor driter egentlig i disse 18 000 menneskene og skylder på juletrafikken (!!!).
Folk som velger telenor er bevistløse. Ikke sant OK?

kk75: hvis du ikke har fasttelefon hos telenor så må du uansett betale 60 kroner måneden i linjeleie. (latterlig dyrt forøvrig) Dette er inkludert i bredbåndsabonnementet i de fleste tilfeller. Fastabonnements avgiften hos telenor inkluderer linjeleie.
Hvis man ønsker å kvitte seg helt med telenor så må man over på 3G kort i pc'en. Naboen til en venn av meg har gjort dette. Og det fungerer visst helt fint. Endel lavere hastighet riktignok men mange klarer seg med det i massevis. Den største tilfredsstillelsen er at man kan be telenor komme å hente kablene de har gravet ned i hagen din.

ok paintball sa...

Som telenorFOHANDLER (bl.a.) forbeholder jeg meg retten til å la dere ta diskusjonen :-)